Noe – preludium do „Winobrania Pierwszego”

Noe … Czystość w pierwotnej formie …

Wyzwoliciel

Co oczyszczenie niesie ….

Matko! Obudź z anabiozy ….

Bo z ranym se krwawyssał … Daj Twórczyn zostawić

Po sobie … jak ziarno co pierwej obumrze nim wyda owoc ….

Uciułajmy że wspólnie wspomnienia …. wymysłu wszelakiego, wielkiego i drobnego,

widocznego i duchowego, a które razem złożone zwiemy – Twórczynem!

Nie bądźmy popychadłami cudzych dziejów …. Sługojami ….

Dopełnijmy Dzieje a chociażby i własnym domysłem!

Tylko ten ma prawo wymyślać nowe rzeczy,

kto je po sobie Ludowi zostawia na uwielczenie Ducha i Dziejów rozjaśnienie.

Rzekłem!

2 responses to “Noe – preludium do „Winobrania Pierwszego”

  1. Ludu mój, ludu, cóżem ci uczynił?
    W czymem zasmucił albo w czym zawinił?
    Jam cie wyzwolił z mocy faraona,
    A tyś przyrządził krzyż na me ramiona.

    Ludu mój, ludu, cóżem ci uczynił?
    W czymem zasmucił albo w czym zawinił?
    Jam Cię wprowadził w kraj miodem płynący,
    Tyś mi zgotował śmierci znak hańbiący.

    Ludu mój, ludu, cóżem ci uczynił?
    W czymem zasmucił albo w czym zawinił?
    Jam ciebie szczepił WINNICA WYBRANA,
    A tyś mnie octem poił,swego Pana.

    Ludu mój, ludu, cóżem ci uczynił?
    W czymem zasmucił albo w czym zawinił?
    Jam ci dał berło Judzie powierzone,
    a tyś cierniową wtłoczył mi koronę.

    Ludu mój, ludu, cóżem ci uczynił?
    W czymem zasmucił albo w czym zawinił?
    Jam cię wywyźszył między narodami,
    a tyś na krzyżu zrównał mnie z łotrami.

    [ opr 3xM >>> ks.Michał Marcin Mioduszewski, 1838]

    a ja …..tak…….

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

