Upiór w operze

Właśnie wróciłem … z Opery … Krakowskiej!

Tak! Kraków Ma operę! Od 60 lat!

To nic, że najpierw bujali się po teatrze Słowackiego i po starej ujeżdżalni koni [sic!]

A budynek nazywany szumnie „Operą Krakowską” ma scenkę mniejszą niż Dom Kultury w niejednym powiatowym mieście, grunt, że jest….

… co prawda – jak to w Krakowie! – tymczasowa, mała, ale jest! Grunt, że jest!

60 -lecie to słaba rocznica jak na Kraków; bo ani okrągła, ani nie ponad setna – co Krakusi lubią najbardziej…. ale zbliżają się wybory! Więc Pą Prezydą Krakowa – po raz trzeci! Oraz wojewoda, wice-minister Kogoś odznaczą, Kogoś tam poklepią. coś „mądrego” powiedzą – a to anegdotę jakąś, ale o tym za chwilę….

Ulubionym Hobby Krakowian są wykopki … funeralne … Od czasu do czasu Kogoś tu odkopują, a potem znowu chowają! Paranoja – Kraków 😉 Tym sposobem pochowali dwa razy Sikorskiego, Króla Kazimierza Jagiellończyka, Batorego … Co to ma z operą? Za chwilę…

A więc poszłem do tej opery – miałem blisko to poszłem, jak mam daleko to poszedłem jak mówi Bałtroczyk – więc poszłem do tej opery na 3 i pół godziny z czego godzina tak! To było pitu-pitu-farmazony i Pą Prezydą i buzi rąsią i anegdotka, heheh! Żarcik-suchar hehehe! I Pan Ślusarz, Pan stolarz, order, buzi, rąsia,kwiaty bo zasłużon, wiem! Ale po co? Ja na koncert!

Koncert… cóż… nie urwał mi niczego …. Kraków… tenory się męczą, Alcistki wyją i pieją… scenografia żenua, reżyseria tysz… Dość powiedzieć, że z „Tosci” zrobili „prawie burdel’ – bo jakaś Pani tak się wyginała, prężyła i pokazywała to i owo …. I siedzenie twarde i … no właśnie, ta część boli!

Więc wskrzeszają, odgrzebują tego trupa…. Walnęliby porządny gmach, nawet za 20 lat! Ale zrobili To! Nie próbuj – jak mówił Mistrz Yoda! Zrób to albo nie rób wcale! Opera to ma być widowisko też z rozmachem, a tu piętnaście osób potyka się o siebie, no sorry! Pani scenograf hajs wzięła za dyndające „cusie” z dykty na sznurku! Poważnie!

Ja wiem, że opera New Yorska to to nie jest i nigdy nie będzie, ale mierzmy wyżej! Zacznijmy chociaż! A nie tymczas, dotymczas, prowizorka!
Skumbrie w tomacie skumbrie w tomacie…chcieliście… opery? No to ją macie!

Skomentuj

