Winobranie XIII – Christus Rex

Dziś Święto Chrystusa Króla!
Jak to, dziś? No właśnie….
Święto Chrystusa Króla „tradycyjnie” przypadało na niedzielę przed świętem Wszystkich Świętych!
Dlaczego? „By uwydatniło się zjednoczenie wokół Chrystusa trzech odłamów Kościoła: triumfującego (w niebie), cierpiącego (w czyśćcu) i wojującego- tu na ziemi!
Tzw. kościół posoborowy to zmienił, i przeniósł w kalendarzu liturgicznym to Święto na czas po Święcie Wszystkich Świętych i zaduszkach, dlaczego? No właśnie… być może Chrystus Król już ma nie Królować na ziemi wg modernistów by nie drażnić innych wyznań, by było bardziej ekumenicznie…
Chrystus jako Bóg jest równy Bogu Ojcu we wszystkim, w stosunku do stworzeń jest przyczyną sprawczą i celem ostatecznym: Chrystus jako człowiek jest głową Kościoła jednoczącą wszystko w Bogu.

3 responses to “Winobranie XIII – Christus Rex

  1. Mam nadzieje, ze Bóg w 3 postaciach, ale będący jednością. …obowiązuje jeszcze…..bo moze ja coś znowu nie na czasie…..ja tam staromodna jestem i co mnie siostry i księża na religii nauczyli to, jak AMEN w pacierzu ma byc…..na te modernistyczne i liberalne pierdółki się nie łapię 🙂
    Noe…..utwierdź mnie. …..:)

    Polubione przez 2 ludzi

Skomentuj

